7 Haziran 2012 Perşembe

Avustralya artıları eksileri

Merhaba arkadaşlar, sizlere birazda yurt dışının tabii ki Avustralya'nın bana göre artıları ve eksileri hakkında kısa bir yazı paylaşmak istedim. Hep derlerdi yurt dışı görmek farklı kültürler, yaşamlar tanınasını sağlar. Böylece insanın vizyonu, ufku gelişir. Gerçekten öyle imiş, bizzat şahidim :) Bu sayede kendinizi de daha iyi tanıma fırsatı bulabilirsiniz. 


Artılar
  • Güvenli bir ülke, yabancılara karşı hoşgörüleri yüksek, insanlar kibar ve nazikler - bazı asyalılar ve orta doğulular hariç :( - Şunu da belirtmek isterim çoğunlukla güvenli bir ülke olmasına rağmen çok azda olsa bazı bölgelerinde güvenlik sıkıntısı var, buralarda çoğunlukla orta doğulular var. Bir not daha, ev kiralarken şehir merkezine yakın yerleri tercih edin, ayrıca çevreye biraz göz atın, eğer orta doğulular yoğunsa kesinlikle uzak durun. 
  • Saatlik çalışma ücretleri gayet iyidir. Ortalama ücretler işine göre 10-20 aud arasında değişmektedir. Bu ücretle giderlerinizin çoğunu karşılarsınız.
  • Haftada 20 saatlik çalışma hakkı. 
  • Belirli koşulların sağlanması durumunda göçmenlik şansına sahip olabilirsiniz.
  • Birçok ülkeden insanlarla tanışma fırsatı bulacaksınız. Bu sayede yeni kültürler, yaşamlar hakkında bilgilere sahip olacaksınız ve bu da sizin yaşamınıza zenginlik katacaktır.
  • Değişik ülkelerin özellikle Asya mutfağının egzotik lezzetlerinden tatma fırsatı bulacaksınız. Örneğin ben yurt dışına çıkmadan önce suşi yi hiç beğenmezdim Ama Sidney de ki suşi shoplarda yediğim suşiler öyle lezzetliydi ki her 2-3 günde bir giderdim yemeye. Türkiye'ye döndüğümde ünlü bir suşi shop a uğradım ama hiç beğenmedim. Gerçekten çok farklı. Neyse özellikle Food Court denilen yerlerde çok çeşitli ülkelerin yemeklerini yeme fırsatı bulursunuz.
  • Avustralya gelişmiş bir ülke, gezecek, görecek bir yer ve farklı şeyler var. Kesinlikle bu tecrübe hayatınızda unutamayacağınız güzel hatıralar bırakacaktır.
Eksiler
  • Yaşam çok pahalı. İyi kazanıyorsunuz ama ülke özellikle Sidney çok pahalı. Kazandığınız paranın çoğu kiraya gidiyor. Eğer odamı başkaları ile paylaşırım diyorsanız daha düşük fiyatlı alternatiflerde bulabilirsiniz.  
  • Ulaşım hem uzak hem de çok pahalı. 20-21 saat süren bir yolculuk yapmanız gerekiyor. Burada bir not düşmek isterim. Kesinlikle bilet alacağınız hava yolu şirketine bagaj limitlerini sorun. Çoğunlukla insanlar 1 yıllık planlar yaparak Avustralya'ya gidiyor. Böyle olunca da bagajların limitleri yetersiz oluyor. Bildiğim kadarıyla en yüksek bagaj limitleri ( 30 kg ) Emirates veriyor. Yinede güncel bilgiler için arayıp sorun, çünkü bu veriler değişebilir. Uçuş süresinin yanında fiyatları da epey yüksek. Özellikle Noel ve yılbaşı öncesi ve sonrasında fiyatlar epey yükseliyor. THY nin bagaj limitleri düşük ama uçakları çok iyi, temiz, servis yemekleri gerçekten 10 üzerinden 10 diyebilirim. Eğer bagaj sorununuz yoksa THY tercih edebilirsiniz. Bir not daha, eğer uçuşunuz iki farklı firma üzerinden olacaksa kesinlikle bagajları bağlayıp bağlamadıklarını öğrenin. Ben giderken ilk uçuşu THY ile Bangkok üzerinden yaptım, 2. uçuş farklı firma üzerindendi. Aktarma notasında 2. firmanın standına check in yaptım. Ama bagajlar 2 firma anlaşmalı olduğu için İstanbul'dan verip Sidney'den aldım. Eğer anlaşma yoksa veya biletleri ayrı ayrı aldıysanız bagajları aktarma noktasında almanız ve 2.uçağa vermeniz gerekir. 
  • Aksanları ilk zamanlar çok zor geliyor. Aksanla ilgili yazımı diğer kayıtlardan okuyabilirsiniz.
  • Sınıflarda Asya'lılar çok fazla. 
  • Kur çok fazla yükseldi. Daha 1,5 sene önce 1,35 lerde giden kur bir ara 1,95 leri dahi gördü. Uzun süredir 1,80 civarında seyrediyor. Ne yöne doğru gider emin değilim ama bildiğim Çin deki ekonomik gelişmelerde ciddi anlamda etkileniyor. Çünkü Çin'e çok yüksek oranda yeraltı madenleri satıyorlar.

2 yorum:

  1. Merhaba oncelikle Avusturalya hakkinda boylesi bilgilendirici bir yaziyi hazirladiginiz icin tesekkur ederim Ben Turkiyede ogretmenim ve bir yil icin melbourne da bir dil okuluna basvurmak istiyorum.yalniz burdan bir sirket araciliyla gelmekle oradan bir okulla kendim irtibat kurup halledip gelmek arasinda onemli bir fiyat farki olur mu,?ufrasmaya deger mi? bir de orda aile yaninda mi kalmak yoksa hostelde mi kalmak daha ucuza gelir?simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil